(重定向自National Post
跳到导航 跳到搜索

National Post
類型Daily newspaper
擁有者Postmedia Network Inc.
主編Rob Roberts
副主編Julie Traves
总部365 Bloor Street East
3rd Floor
Toronto, Ontario
M4W 3L4
142,509 Tue–Fri
132,116 Saturday
(March 2013)[1]







在《南华早报》开办时,该报的编辑立场是保守的。它主张开展 "联合右翼 "运动,以建立一个可行的来替代让·克雷蒂安自由党政府的方案,并支持加拿大联盟。《邮报》的评论版包括了琳达·麦奎格等意识形态自由主义者、马克·斯坦恩黛安·弗朗西斯等保守派人士以及大卫•弗鲁姆的不同意见的专栏。《邮报》的编辑部最初的成员包括埃兹拉·利万特、尼尔·西曼、乔纳森·凯、保守党议员约翰·威廉姆森和作家兼历史学家的亚历山大·罗斯。

《邮报》杂志样式的平面和布局设计屡获殊荣。[需要解释][3]《邮报》的最初设计是由蒙特利尔的设计顾问卢西·拉卡瓦创作的。[4] 现在,《邮报》的头版印着一句格言——“世界上设计最好的报纸”。[5]


The Post was unable to maintain momentum in the market without continuing to operate with annual budgetary deficits. At the same time, Conrad Black was becoming preoccupied by his debt-heavy media empire, Hollinger International. Black divested his Canadian media holdings, and sold the Post to CanWest Global Communications Corp, controlled by Israel "Izzy" Asper, in two stages – 50% in 2000, along with the entire Southam newspaper chain,[6] and the remaining 50% in 2001.[6] CanWest Global also owned the Global Television Network.

Izzy Asper died in October 2003, and his sons Leonard and David Asper assumed control of CanWest, the latter serving as chairman of the Post. Editor-in-chief Matthew Fraser departed in 2005 after the arrival of a new publisher, Les Pyette – the paper's seventh publisher in seven years. Fraser's deputy editor, Doug Kelly succeeded him as editor. Pyette departed seven months after his arrival, replaced by Gordon Fisher.


Former National Post (and Postmedia) building at 1450 Don Mills Road in Don Mills (Toronto)

The Post limited print distribution in Atlantic Canada in 2006, part of a trend to which The Globe and Mail and the Toronto Star, Canada's other two papers with inter-regional distribution, have all resorted.[7] Print editions were removed from all Atlantic Canadian newsstands except in Halifax as of 2007.[8] Focussing further on its online publishing, in 2008, the paper suspended weekday editions and home delivery in Manitoba and Saskatchewan.[9] The reorientation towards digital continued into its next decade.

Politically, the Post has retained a conservative editorial stance although the Asper family has long been a strong supporter of the Liberal Party of Canada. Izzy Asper was once leader of the Liberal Party in his home province of Manitoba. The Aspers had controversially fired the publisher of the Ottawa Citizen, Russell Mills, for calling for the resignation of Liberal prime minister Jean Chrétien.

However, the Post endorsed the Conservative Party of Canada in the 2004 election when Fraser was editor. The Conservatives narrowly lost that election to the Liberals. After the election, the Post surprised many of its conservative readers by shifting its support to the victorious Liberal government of prime minister Paul Martin, and was highly critical of the Conservatives and their leader, Stephen Harper. The paper switched camps again in the runup to the 2006 election (in which the Conservatives won a minority government). During the election campaign, David Asper appeared publicly several times to endorse the Conservatives.

Like its competitor The Globe and Mail, the Post publishes a separate edition in Toronto, Ontario, Canada's largest city and the fourth largest English-language media centre in North America after New York City, Los Angeles and Chicago. The Toronto edition includes additional local content not published in the edition distributed to the rest of Canada, and is printed at the Toronto Star Press Centre in Vaughan.

On September 27, 2007, the Post unveiled a major redesign of its appearance. Guided by Gayle Grin, the Post's managing editor of design and graphics, the redesign features a standardization in the size of typeface and the number of typefaces used, cleaner font for charts and graphs, and the move of the nameplate banner from the top to the left side of Page 1 as well as each section's front page.

In 2009, the paper announced that as a temporary cost-cutting measure, it would not print a Monday edition from July to September 2009.[10] On October 29, 2009, Canwest Global announced that due to a lack of funding, the National Post might close down as of October 30, 2009, subject to moving the paper to a new holding company.[11] Late on October 29, 2009, Ontario Superior Court Justice Sarah Pepall ruled in Canwest's favour and allowed the paper to move into a holding company.[12] Investment bankers hired by Canwest received no offers when they tried to sell the National Post earlier that year. Without a buyer closing the paper was studied, but the costs were greater than gains from liquidating assets. The lawyer for Canwest, in arguing to Justice Pepall, said the National Post added value to other papers in the Canwest chain.[13]

On October 28, 2011, the Post announced its first ever yearly profit.[14]

The paper now belongs to Postmedia Network Canada Corp. which is a Canadian media company headquartered in Toronto, Ontario, consisting of the publishing properties of the former Canwest, with primary operations in newspaper publishing, news gathering and Internet operations.

The ownership group was assembled by National Post CEO Paul Godfrey in 2010 to bid for the chain of newspapers being sold by the financially troubled Canwest (the company's broadcasting assets were sold separately to Shaw Communications). Godfrey secured financial backing from U.S. private-equity firm Golden Tree Asset Management as well as other investors. The group completed a $1.1 billion transaction to acquire the chain from Canwest on July 13, 2010. The new company has over 5,500 employees.[15] The company's shares were listed on the Toronto Stock Exchange in 2011.[16]



On May 19, 2006, the newspaper ran two pieces alleging that the Iranian parliament had passed a law requiring religious minorities to wear special identifying badges. One piece was a front-page news item titled "IRAN EYES BADGES FOR JEWS" accompanied by a 1935 picture of two Jews bearing Nazi-ordered yellow badges. Later on the same day, experts began coming forward to deny the accuracy of the Post story. The story proved to be false, but not before it had been picked up by a variety of other news media and generated comment from world leaders. Comments on the story by the Canadian Prime Minister Stephen Harper caused Iran to summon Canada's ambassador to Tehran, Gordon E. Venner, for an explanation.

On May 24, 2006, the editor-in-chief of the newspaper, Doug Kelly, published an apology for the story on Page 2, admitting that it was false and the National Post had not exercised enough caution or checked enough sources.[17]


From 1998 to 2014, the now defunct Canadian Islamic Congress (CIC) had been actively monitoring media coverage for anti-Muslim or anti-Islam sentiment and had issued reports highlighting its findings. It had opposed the use of phrases such as "Islamic guerrillas," "Islamic insurgency" and "Muslim militants" saying that terms like "militant" or "terrorist" should be used without a religious association "since no religion teaches or endorses terrorism, militancy or extremism."[18] The Congress had singled out the National Post, saying the paper "consistently is No. 1" as an anti-Islam media outlet.[19]

A number of writers for the National Post have subsequently criticized the CIC over accusations that the newspaper is anti-Islam. Alexander Rose wrote that "judging by its [CIC's] support for the [2001] Durban Conference, during which hook-nosed Jews were equated with apartheid and genocide, the CIC doesn't seem to have problems with some kinds of truly inflammatory racist language" and that the CIC's "fetish for censorship in the interest of "social harmony", as the CIC puts it, reeks of the very authoritarianism oppressing Muslims in Egypt, Iraq, Iran, and Saudi Arabia." In addition, Rose stated that "By editing out bad language, it seems, the CIC believes that correct thoughts will result, even at the necessary expense of reporting the truth."[20] Robert Fulford wrote that the CIC "justifies its existence mainly by complaining about acts of prejudice that haven't happened" and that "it's ridiculous to suggest that we avoid the subject of religion when crimes are committed in the name of that religion by men and women considered part of it",[21] while Jonathan Kay wrote that "the folks at the Canadian Islamic Congress purport to be the arbiters of what can and can't be said in this country" and that CIC President Elmasry is "the country's self-appointed judge of all that is hateful."[22]



  • 安妮·玛丽·欧文斯,主编
  • 妮可·麦克亚当,[23]《金融邮报》执行制片人
  • 乔纳森·凯,《评论》主编(1998-2014)
  • 达斯汀·帕克斯,《特稿社》执行制片人
  • 盖尔·格林,《设计和图形》总编辑
  • 提姆·罗斯顿,美术编辑(1998-2003)
  • 特伦斯·柯克兰英语Terence Corcoran,《外交政策》评论编辑
  • 安德鲁·科因英语Andrew Coyne,《评论与编辑》执行制片人(2014-2015)
  • 戴安娜·弗朗西斯英语Diane Francis,《外交政策》特约编辑
  • 安妮·麦克唐纳,国内新闻编辑
  • 杰夫·沃瑟曼,摄影和多媒体编辑










  1. ^ Archived copy. [June 21, 2013]. (原始内容存档于April 7, 2013).  已忽略未知参数|url-status= (帮助)
  2. ^ National Post to eliminate Monday print edition, Canadian Press, June 19, 2017. Retrieved on June 28, 2017
  3. ^ Lifetime achievement award: Lucie Lacava – The Society for News Design – SND. 
  4. ^ The Post was so Black and Whyte. 
  5. ^ See, for example, National Post issue of August 16, 2016.
  6. ^ 6.0 6.1 "The newspaper war was fun while it lasted". The Globe and Mail, August 25, 2001.
  7. ^ National Post limits Atlantic distribution. CBC News. March 29, 2006. 
  8. ^ National Post limits Atlantic sales to Halifax. CBC News. August 9, 2007. 
  9. ^ National Post axes weekday edition in Manitoba, Saskatchewan. CBC News. October 30, 2008. 
  10. ^ "National Post halts Monday edition during summer". newslab.ca, May 3, 2009.
  11. ^ Wojtek Dabrowski. Canwest says National Post could close after Friday. Reuters. October 29, 2009. 
  12. ^ Friend, David. Will judge's Canwest decision save the National Post?. Toronto: thestar. October 30, 2009. 
  13. ^ Robertson, Grant. No outside buyer, CanWest shuffles National Post. Toronto: The Globe and Mail. October 31, 2009 [Oct 31, 2009]. 
  14. ^ Post toasts 13th birthday with first profit. [October 30, 2011]. (原始内容存档于October 30, 2011).  已忽略未知参数|url-status= (帮助)
  15. ^ "Postmedia Network opens new era for newspaper chain"[永久失效連結], Financial Post, July 13, 2010. Retrieved June 1, 2012.
  16. ^ Postmedia begins trading on TSX. 
  17. ^ Archived copy. [February 18, 2016]. (原始内容存档于September 4, 2012).  已忽略未知参数|url-status= (帮助)
  18. ^ Hess, Henry, "Media's portrayal of Islam criticized", Globe and Mail, September 24, 1998
  19. ^ Petricevic, Mirko, "When religion's in the news; Faith groups often voice outrage about unfair media reports, so scholars are trying to determine if the complaints are valid", Kitchener-Waterloo Record, August 25, 2007.
  20. ^ Alexander Rose. Islamist Purging. National Post (retrieved from the National Review Online (NRO). December 12, 2001. (原始内容存档于March 16, 2005).  已忽略未知参数|url-status= (帮助)
  21. ^ Robert Fulford. Elmasry's fantasy outrage. National Post (retrieved from Robert Fulford's website. July 8, 2005. 
  22. ^ Jonathan Kay. Jonathan Kay on the hate speech experts at the Canadian Islamic Congress. National Post. May 5, 2008. [永久失效連結]
  23. ^ Contact Us. National Post. [November 20, 2016]. 
  24. ^ Columnists. National Post. [December 13, 2011]. [永久失效連結]
  25. ^ You Must Be This Conservative To Ride: The Inside Story of Postmedia's Right Turn. www.canadalandshow.com. [2019-12-31]. 
  26. ^ Postmedia Network Announces the Sale of 1450 Don Mills Road in Toronto – Postmedia Network Inc..